OV in het liberale US

Wim van de Griendt w.e.vandegriendt at STUDENT.UTWENTE.NL
Thu Jan 11 14:40:43 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zijn er vergelijkende kosten/baten studies bekend
> misschien?? mbt lonen, brandstof, onderhoud. In Holland is de brandstof
> grootste deel van vervoerskosten, en ik geloof niet dat de prijzen zo
> verschillen... enfin...

Geen flauw idee of er kosten/baten studies zijn gedaan, weet alleen wel dat de
benzineprijzen in de VS een stuk lager liggen dan in NL.
In Amerika zijn hoge benzineprijzen zoals wij die hier kennen, niet geaccepteerd. Volgens
mij is de prijs per gallon (4,1 liter) ongeveer hetzelfde als de prijs per liter in NL.
Zal misschien iets hoger zijn, maar veel zal het niet schelen denk ik. Is ongeveer een
factor 3,5-4 lager dus. En dat scheelt een hoop in de kosten.

Met vriendelijke groet,

Wim van de Griendt