Servie/Nato

Jos Horikx josh at BART.NL
Sun Jan 7 16:24:20 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:37 07-01-01 +0100, Henk Vreekamp wrote o.a.:

>Ikzelf breek die Servie-Nato draad af omdat nu door enkelen ook
>Joegoslavische websites als betrouwbare bron worden aangehaald. Dat soort
>pacifisme gaat mij te ver.

Die Joegoslavische website heb ik expres aangehaald (hetzelfde
bericht staat namelijk ook op een heel rijtje andere sites). De
mensen daar ook hebben namelijk ook opvattingen en met die
opvattingen hebben ze in Rambouillet gezeten. Als het er om gaat
een *compleet* beeld van de feiten te hebben (en daar gaat het
mij als kiezer om, ik moet namelijk in het stemhokje mijn stem
uitbrengen vroeger of later) kan men niet opvattingen en feiten
zomaar negeren.

Ik zou overigens je opvatting over de *inhoud* van het door mij
aangehaalde bericht nog wel eens willen horen. en die inhoud is:
" Hours before the conclusion of the talks at Rambouillet, the U.S.
delegation unilaterally submitted 56 pages of new proposals"

Is dit waar, en als dit waar is, is de Nederlandse overheid van
deze gang van zaken op de hoogte geweest toen zij besloot mee
te doen met het bombarderen van een land dat buiten het Nato-
mandaatsgebied viel?

Ik wil weten *wie* van *welke* politieke partij op *welk*
moment precies wist van het opduiken en preciese inhoud
van die 56 pagina's.

Als je het willen hebben van informatie, en het daadwerkelijk
zoeken naar informatie om een correct beeld van de feiten te
krijgen "pacifistisch" wilt noemen, mij best, maar realiseer je
dan wel dat je woorden een betekenis geeft die niet aansluit met
wat gangbaar is en die dan ook niet conform de dikke Van Dale
is. Jouw opstelling is dan ook nogal verwarrend (althans voor mij).

Met vriendelijke groet,

JH

PS Ik heb sterk de induk dat je niet actief voldoende afstand
probeert te nemen van een bepaald vijandsbeeld en dat je ook
niet als democratisch burger voldoende kritisch het gebruik dat
politieke en militaire machten van de media maken voldoende
kritisch onderzoekt.