Minister Stumblebum

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Wed Feb 21 13:11:07 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny reply's tussen de regels door:

Remko de Knikker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het is inderdaad wel so fair om dan ook de kosten van de effecten van het
> roken in de gezondsheidszorg erbij te tellen, als we toch bezig zijn om te
> boekhouden als het om roken gaat.

En alcohol, en dope, en luchtvervuiling en verkeer en en

> Daarnaast moet je denken aan de kosten die bedrijven/instellingen/overheid
> moeten maken voor het aanleggen van speciale rokersruimte, de hinder van
> roken, en de schadevergoedingen die rokers eigenlijk aan niet-rokers zouden
> moeten betalen, bijvoorbeeld aan astma-patienten, die geen avond uit kunnen
> naar openbare gelegenheden.

Maar daar gaat Mevr. Borst haar voorstel niet over!!

> Daarnaast is gezondheid natuurlijk gewoon niet in geld uit te drukken, en
> gaat het er met name om om jongeren van roken af te houden, aangezien
> verslaving aan roken vooral in de tienerjaren ontstaat. De effecten van
> gemeenschappelijke campagnes tegen roken (harde reclames, verhoogde
> heffingen, en inperking van mogelijkheden in publieke ruimtes) helpen
> overigens wel degelijk (zweden, amerika bv), waarbij het dan wel om de
> combinatie van maatregelen gaat.

Daar gaat haar voorstel OOK niet over.
Roken is ECHT een slechte verslaving voor iedereen..
Voor de levenden blijft LEVEN (met stip) de grootste doodsoorzaak ;-))
Haar voorstel gaat over het ontzeggen van medische verzorging aan Rook
verslaafden, en het verhogen van de belastingen.
En daar gaat jouw commentaar NIET over

> Misschien dat Lenny's man rookt, hetgeen haar sympathie in telegraaf-stijl
> boekhouden verklaart????

Lenny's man rookt niet, Lenny's vrouw trouwens ook niet.
Boekhouden=cijfers=brevity...

Ter verduidelijking (een deel) van mijn originele 'posting' die hier
niet meer te vinden was:
"Minister Borst probeert de wachtlijsten en andere tekortkomingen in de
gezondheidszorg, te verbloemen...
De aandacht afleiden van het werkelijke probleem, door De Roker en Het
Verstrekken van medicijnen van elkaar afhankelijk te maken...
Afgezien van alles, zal de door haar voorgestelde belastingverhoging
op tabak niemand minder doen roken, en kan ze in ieder geval (voor mij)
haar bestuurlijke onkunde niet op deze manier verdoezelen.

Dubitandum Est
Lenny"