DNA 80%

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue Feb 20 20:20:41 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik lees dat de stem des volks met 80% volume spreekt VOOR afstaan van DNA
is, en 70% voor het aanleggen van een DNA databank. Dat lijkt me een heel
redelijk aantal kiezers, waarvan toch al snel een behoorlijk aantal zwevende
kiezers. Bovendien moet je dit een beetke interpreteren in het kader van de
referendum gedachte. Van lichamelijk integriteit lijkt me in deze gevallen
geen sprake, daar het lichaam immers intact gelaten wordt. De enige terechte
angst of principe zou de registratie zijn, maar als het goed is staan we
allemaal al geregistreerd bij burgerlijke stand, belastingen etc, dus ook
dat is een nep-argument.