PALO ALTO Computerexperts waarschuwen..

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Feb 17 14:37:18 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst Debets wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hoe kan het dat een inwoner van Snits zo dom is om een dergelijk virus op
> een nieuwsgroep te plaatsen, in zijn grenzeloze naiviteit er van uit gaand
> dat hij dit alleen als waarschuwing bedoelt?

Sorry Ernst, maar hij wil wijzen op de grenzeloze naiviteit van de
(internet)gemeenschap die een softwareproducent toelaat op een
communicatienetwerk met een product dat in principe in staat is het hele
netwerk voor maanden volledig plat te leggen als iemand maar op het idee
zou komen om dat te willen doen....
Hoe dom moet je zijn om een faciliteit aan een dergelijke dreiging bloot
te stellen met werkelijk dramatische gevolgen voor de economie?
Alleen omdat een softwareproducent een dergelijke naiviteit aan de dag
heeft gelegd tijdens het ontwikkelen van het product en de implicaties
van de werking van dat product voor het netwerk volledig verkeerd heeft
ingeschat en daarbij onvoldoende beveiliging heeft ingebouwd?

Daar voor waarschuwen vindt ik zo dom nog niet van die inwoner uit
Snits.
Een beetje expert zou mijns inziens juist op dat dreigende gevaar moeten
wijzen en niet moeten wachten op een inwoner uit Snits. Die wijst er
immers terecht op dat het de (internet)gemeenschap is die naief is.
Dat heeft hij immers net aangetoond. Het is aan de experts dat inzicht
nu te verwerven en het signaal op te pakken.

Henk Elegeert