Geile bemoeial

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Feb 3 16:18:20 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:04 03-02-2001 Saturday, Remko de Knikker wrote:

>Max is geen probleem natuurlijk, maar stel, ze nodigt schoonpa uit
>(het eigenlijke probleem, Hein) op dit privefeestje. Ze licht niemand in,
>want prive. Toch zal de commotie in media, en de publieke aandacht die
>voortdurend op haar persoon is gericht, dit niet langer zuiver een prive
>bezoek maken.

Es tut mir leid, maar hier maak je een vreemde pirouette. Niet DOORDAT veel
media op iemand springen is die iemand een instituut geworden. Je draait
het om! DOORDAT iemand instituut dreigte te worden (de tekenen zijn
duidelijk) DAAROM wordt iemand bsprongen door journalisten.

Zolang alles privé is, inderdaad, hebben we ons nergens mee te bemoeien.
Daarom vond ik ook dat Bea rustig mocht skieën waar ze wilde. Ze mag
iedereen die ze wil als privé-vriendje koesteren en privé reizen naar elk
land dat ze leuk vindt. Een huwelijk, vooral van een kroonprins, is echter
en andere zaak.  Dat moet staatsrechtelijk, politiek en constitutioneel
beoordeeld worden. In het openbaar. Zonder onsmakelijke vermenging van
privé-nieuwgierigheid.