Monarchie & Erfelijkheid

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Feb 3 15:57:56 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:19 02-02-2001 Friday, Cees Binkhorst wrote:

>Vreemd dat jij, en alle anderen die hierover schrijven, kennelijk geen
>enkele waarde hechten aan het oordeel van WA zelf.

Met zijn keuze als mens, als persoon, heb ik niets te maken. Ook al trouwt
hij een randdebiele borderlinesyndroom-geteisterde Dazakibaviaan, het gaat
me niets aan. Als toekomstig staatshoofd is zijn huwelijk echter wèl van
belang. Voor de openbaarheid namelijk. Maxima gaat dan namelijk een
openbare, officiële functie vervullen in onze constitutionele monarcie.
Daarmee wordt ze instituut. En een constitutioneel instituut dat formele
banden heeft met een crimineel regime kan ik niet billijken. Daarom moet WA
afstand doen, als hij het meiske wil huwen, ons met rust laten, en de
honneurs overlaten aan zijn broertje.