[Re: Monarchie & Erfelijkheid]

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Feb 2 09:15:18 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Feb 02, 2001 at 08:24:59AM +0100, Bert Bakker wrote:

  : Maar ik ben er tegelijkertijd ook nieuwsgierig naar, hoe deze
  : individuele aktie past in de fractiedicipline van onze Tweede kamerfractie,
  : zoals Bert Bakker dat onlangs nog heeft verwoord.
  :
  : ---
  : De stemming over het huwelijk is bij D66 vrij: elk fractielid kan zijn of haar
  : eigen afweging maken. Een eerste discussie in de fractie heeft dinsdag jl.

  Vrije stemming prima, maar dat is nog niet hetzelfde als het welbewust en
  prominent als D66 kamerlid een opinie de media insturen natuurlijk.

  Mijn mening was het niet, ik vind het hele gedoe nogal aanmatigend
  en moralistisch. Hele volkstammen in Nederland menen nu het vingertje
  te moeten heffen. Hebben die allemaal in hun eigen leven al eens
  een zware morele keuze moeten maken? Wie zonder zonden is... denk ik dan.

  Als die Zordinges zo fout is (wat ie best wezen zal) had 'het recht'
  wel eens eerder aan de bel mogen trekken. En dat Maxima publiekelijk
  haar vader moet veroordelen vind ik ook wat onfris. Half argentinie
  schijnt niet eens moeite te hebben met dat Videla regime maar
  dochterlief moet maar eens een ferme uitspraak doen...

  Ten tijde van Claus en Bernard ging het tenminste nog om de persoon
  zelf.

  Als je de rol van het koningshuis wilt uitkleden moet je niet
  tegelijkertijd de profielschets steeds zwaarder maken lijkt me.

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |