Democraten?

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Feb 1 23:25:01 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:32 01-02-2001 Thursday, GWC van den Berg wrote:

>Het schijnheilige schuilt wat mij betreft echter vooral in het feit dat
>ik Van Meeteren ervan verdenk Republikein te zijn.

Dat kun je me gewoon vragen, hoor. En het antwoord is nee. Ik ben een warm
voorstander van de monarchie, mits goed ingekaderd in een stelsel van
staatkundige regelingen ten faveure van een volwassen werkende democratie.

Ik zou even mijn grondwetje erop na moeten slaan over de vraag welke titel
we de wettige echtgenote van Willem Alexander moeten gunnen. Ik volgde even
de krantenberichten. Op z'n minst wordt ze Prinses der Nederlanden. Een
Prinses der Nederlanden, die een dochter is van een notoire
oppositie-uitroeier...Een diktatorsvriendje...Zou je Margaretha Pinochet
ook acceptabel vinden? En Louisa Hitler?