Democraten?

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Thu Feb 1 22:16:41 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik ben het helemaal met Hein eens, ik discrimineer niet als ik vind dat
> Maxima geen goede koningin zou zijn, niet eens door haarzelf maar door haar
> afkomst.

Reactie: Dat doe je wel

Ze mogen best trouwen met elkaar, moeten ze vooral doen inderdaad.
> Maar afstand nemen van de troon heb je daar dan wel voor over lijkt me.
Reactie: Een moderne Romeo en Julia.

> En ik ben inderdaad niet een groot voorstander van het koningshuis, maar> zolang we er wel een hebben zou ik die wel onomstreden willen houden.
Reactie: Dit vind ik nu juist zo hypocriet. Koninkje pesten noem ik dat,
per slot heb je liever dat de Oranjes zo snel mogelijk opstappen. ;

En als het geen rol speelt wie de vader is dan zou de heer van den Berg
dus
> ook echt iedere dochter accepteren (er zijn hier al eerder voorbeelden
> gegeven)?
Reactie: Ik heb niets te accepteren, ik ken haar niet. Als Beatrix in
overleg met haar zoon en de adviseurs die haar ter beschikking staan
vinden dat zij acceptabel is, dan vertrouw ik daar op.

> Dat zij in dit geval beoordeelt wordt op de daden van haar vader is omdat in dit geval dat nu juist een rol speelt bij haar functioneren als
> koningin.

Reactie: Wat stelt u zich voor bij haar functioneren als koningin?
Overdrijft u niet een beetje? Hoe heeft Prins Claus gefunctioneerd in
een vergelijkbare positie met een dubieus verleden wat hem wel
persoonlijk kon worden aangerekend? Zij is slechts de vrouw van de
toekomstige koning.

> En helaas, ik ga er niet over....... Maar de kamer wel en daarom waardeer
> ik het dat van Walsem in deze het voortouw heeft genomen voordat niemand
> meer echt tegenstand kan bieden.....Want als het eenmaal zover is moet je
> wel sterk in je schoenen staan om alsnog het huwelijk tegen te houden. Dat
> weet de heer Kok en heeft daar dus ook geprobeerd op aan te sturen......

Reactie
Naar ik begrepen heb voelt de heer van Walsum weinig voor het
koningshuis. Niemand zal ooit zijn koningin worden, want hij heeft nu
eenmaal liever een president.