Democraten?

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Thu Feb 1 21:32:42 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het hieronder gestelde vind ik het toppunt van schijnheiligheid. Het
gaat helemaal niet om de toekomstige koningin. Het gaat over de vrouw
van de toekomstige Koning, die de moeder kan worden van de toekomstige
troonopvolger. Staatsrechtelijk bestaat er geen enkele band tussen haar
en Nederland, behalve dat zij toetreedt tot de Koninklijke familie. De
redenering dat WA gerust mag trouwen, maar dan afstand moet doen van de
Troon, vindt ik flauw.
Het schijnheilige schuilt wat mij betreft echter vooral in het feit dat
ik Van Meeteren ervan verdenk Republikein te zijn.