Varmagate: Rosenmoller spreekt, Van Boxtel zwijgt

Tue Aug 21 12:42:57 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:
>Onze GL-chef gaat dus niet in op de verhalen van het toneelgezelschap,
>waarvan Varma in 1982 de frauderende boekhouder was, dat ze al in 1994
>Rosenmoller en zijn club hebben gewaarschuwd. Kijk, dit feit maakt GL wel
>degelijk direct betrokken en medeschuldig! De rest van zijn verhaal zal wel
>waar zijn, maar voorgaande feiten verzwijgen komt mij jezuitisch voor.

 Mij viel op dat hij zichzelf nogal beklaagt. Nu moeten we medelijden met
 HEM hebben (wel wat laat, na een maand), in plaats van met Singh Varma.

 Als hij in de Kamer zit, dan rent hij op de raarste momenten als een haantje
 naar voren om een irrelevante vraag te stellen. Maar nu heeft hij anderen op
 z'n zachtst gezegd 'nogal lang' laten wachten op een reactie. Een antwoord
 dat trouwens geen antwoord is maar een relaas van wat hij 'voelt'. Eigenlijk
 doet hij exact hetzelfde als Singh Varma en dat zal de reden dus wel zijn dat
 de laatste zich zo kon blijven gedragen als ze deed.

 Hij 'kwam in actie' nadat ANDEREN datgene naar buiten brachten dat hij zelf
 dus al wist. Dat lijkt me dus ook niet erg sterk.

 Overigens laat ook D66 Minister van Boxtel het lelijk afweten. Van hem is
 nog steeds geen reactie vernomen. Hoe staat het met de Singh Varma prijs ?
 Wordt die nu opgeven (niet politiek correct, wel 't verstandigst - dus dat
 zal er wel niet inzitten) of wordt die hernoemd ? Laten we eerlijk wezen,
 daar zitten we dus ook op te wachten. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker
 het wordt...

 Marc Fluks, Amsterdam