Regime Sharon (was: het wordt tijd voor een ultimatum aan Israel)

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sat Aug 11 21:37:13 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: Henk Elegeert <HmjE at home.nl>

>Israeliers(die worden alleen maar sterker en meedogenlozer onder druk).
>voor niets en niemand.

>Een afwachtende houding tegenover Israel speelt ook in de kaart van
>Sharon.>Die gaat dadelijk toch ook zijn (verschrikkelijke) gang als hem
>geen

Remko: dus we doen niets, want we durven geen besluit te nemen, we
rationaliseren zolang door, we delibereren onder intellectuelen net zo lang
door, tot we zoveel mogelijke causaliteiten bedacht hebben, dat we alleen
nog maar achteraf kunnen concluderen, dat niemand iets gedaan heeft, maar we
lekker kunnen roepen: zie je wel, precies zoals ik zei, dat het zou gaan.
Fantastisch, kletskoppen! Ondertussen, bestellen we natuurlijk gewoon voor
650 miljoen gulden Israelisch militair wapentuig, kopen we met zijn allen
Israelische mais en sinaasappelen, wellicht gemoraliseerd door te zeggen dat
we anders de Palestijnen van hun baantjes beroven. Ik stoor me hier dood
aan, aan dit krachteloze, daadloze geklets. Stel nu eens iets voor wat
praktisch uitvoerbaar is, iets simpels als diplomatieke boycot, je weet wel,
waar we met zijn allen zo massaal van opveren als het om Haider gaat, ik zou
liever met Haider op vakantie gaan dan met Sharon, voor mij mag Alexander
met de dochter van Zorregueta trouwen, ondanks de processen die we straks
gaan krijgen tegen haar vader, etc... maar dat de Nederlandse staat koffie
en gebak blijft delen met de Israelische staat, die nu al meer dan 30 jaar
Palestina bezet houdt, VN sancties negeert, en ondertussen wij maar kletsen,
handel drijven, etc...  economische sancties bijvoorbeeld gericht tegen
militaire industrie lijkt me goed idee, maar ja, dan hebben we weer
ex-politici bij Holland Signaal, dat dan weer mede getroffen zou worden, met
hun vieze vette vingers, in de pap zitten ...