Prachtige zomerberichten: Singh Varma

Thu Aug 9 13:12:29 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Prachtige zomerberichten: Singh Varma

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>
>- Vandaag het prachtige bericht dat Varma al in 1982 fraudeerde als
>administrateur bij een toneelgezelschap en bij ontdekking toen al ernstige
>ziekte voorwendde. Groen Links was hiervan al in 1994 op de hoogte. Afbreken
>die hap...

 Goh, was ze toen doodziek of leed ze aan het posttraumatischestresssyndroom
 in verband met de (10 jaar later plaatsvindende) Bijlmerramp ? Ik kan het
 bericht overigens nergens vinden  :-(

 De combinatie van 'administrateur' en 'toneelgezelschap' lijkt in haar geval
 zeer toepasselijk...

 Ik heb trouwens begrepen dat haar politieke carriere is begonnen als schreeuw-
 lelijk bij het standbeeld voor Kerwin Duinmeijer in het Amsterdamse Vondelpark.
 Volgens,
    http://www.ncpn.nl/archief/2000/16/kerwin.htm
 vindt op 20 augustus de jaarlijkse Kerwin Duinmeijer herdenking plaats.
 Ben benieuwd of Singh Varma dan acte de presence zal geven...

 Zelf meldt ze dat ze toen 'net 20 was'. Maar aangezien de moord op Duinmeijer
 18 jaar geleden plaatsvond, lijkt er een nieuw mysterie geboren. Toch leuk om
 zo'n moord voor de eigen cariere te gebruiken, eigenlijk nog leuker dan enge
 ziektes.