Ambtenaren moeten homo's trouwen ? reply op Marc-Jan

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Wed Aug 8 14:58:21 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc-Jan:
>Wellicht kun je accepteren dat sommige gevoelens niet uit te leggen zijn
>of het bovenstaande als een voorbeeld aannemen.

Ik snapte ook wel dat het een voorbeeld was. En zouden jullie dan ook kunnen
accepteren dat geloof ook niet altijd verstandelijk uit te leggen is... ?
Henk Elegeert roept continue dat de geloofsbezwaren niet erkend worden
vanwege de vage uitleg. Nog een keertje dan: Levitcus 18:22. Daar staat m.i.
en voor de meeste christenen genoeg om gewetensbezwaren te hebben bij het
homohuwelijk.

Marc-Jan:
>Nu draai je de zaken om, dat veel van onze normen en waarden lijken op die
>van het Christelijk geloof is juist, hetzelfde kun je zeggen van bijna
>alle andere geloven. Voor wat betreft normen en waarden lijken geloven nu
>eenmaal veel op elkaar. Normen en waarden overigens die ook door veel
>niet-gelovigen worden aangehangen. We geven in Nederland ruimte aan mensen
>ongeacht geloof, jij neemt het geloof als basis en schept ruimte voor
>andersdenkenden, dat is de omgekeerde wereld (tenminste in Nederland).

Wat was er nu eerder ? Het geloof (sinds het begin van de wereld) of de
waarden en normen van nu (dus sinds ach zeg 1600 en later). Wie draait dus
wat om ?

Marc-Jan:
>Daarbij moet je nu geen karikatuur gaan schetsen van de arme
>ambtenaar die haar baan verliest want dat is nergens voor nodig, bij mijn
>weten is ambtenaar van de burgerlijke stand geen beroep wat 40 uur per
>week uitgeoefend wordt. Eringa kan dus gewoon de werkzaamheden van alle
>dag voortzetten (mocht ze daarin tenminste niet discrimineren) en moet
>alleen die paar huwelijke laten schieten. Tja vervelend voor haar maar
>soms kunnen mensen door omstandigheden een bepaalde functie niet of niet
>meer uitoefenen, dat gebeurt dagelijks.

Vind Leeuwarden dat ook ? Heb je dat al uitgezocht ? Ik heb inmiddels de
Raad van Leeuwarden geschreven over mijn eenvoudige oplossing die ik op de
lijst heb geplaatst.

Ramon.

>PS wellicht verstandig om eens een wetboek te pakken en artikel 1 op te
>zoeken, een woordenboek wil wellicht helpen met uitleg over het begrip
>gelijkheid.

Ik ken Art 1 GW wel. Ook religie wordt genoemd, maar daar wordt nu continue
over heen gewalst.

Download MSN Explorer gratis van http://explorer.msn.nl/intl.asp