Singh Varma & Glimmerveen: wie is de kip, wie het ei ? (2)

Sun Aug 5 10:54:24 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Gisteren schreef ik over uitspraken van Glimmerveen en de opmerkingen
 van Singh Varma daarover:
>Maar de tijdsvolgorde (en de gevangenisstraf) klopt niet. Wie surft
>naar,
>   http://www.cidi.nl/html/antisem/asr-nl-03.html
>ziet dat Joop Glimmerveen zijn bedreigingen geuit zou hebben op 9
>november 1996, een half jaar NADAT (!) Varma haar beschuldigingen
>aan het adres van CP'86 uitte. Als hij haar op die dag een 'oplicht-
>ster' noemt, dan is het dus heel wel mogelijk dat hij de waarheid
>spreekt.

 Het wordt nog veel gekker:

 Singh Varma en een reeks andere parlementariers hebben vragen gesteld
 over dit incident aan de toenmalige Minister Sorgdrager. Die vragen
 werden gesteld op 5 november 1996, 4 dagen VOORDAT het plaatsvond !
 Bron: Parlando, http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymous, tik in:
 Glimmerveen.

 Singh Varma schreef overigens een voorwoord in een boek over CP'86 van
 'de Anti-fascistische Onderzoeksgroep Kafka', in 1998 verschenen bij
 'De Papieren Tijger':
    http://www.stelling.nl/pt/cp86.html
    http://kafka.antifa.net/boek.htm
    http://www.gebladerte.nl/10469f28.htm

 In Trouw zou van deze week (27 juli) zou Ruud van Haastrecht soortgelijke
 vraagtekens als ik geplaatst hebben over de aanslag door extreem rechts
 op Singh Varma onder de titel 'Ook bij Varma's aanslagmelding rijzen
 vragen: extreem-rechts'. Helaas moet men Trouw-lezer zijn om het online
 te kunnen lezen.