Referendum: Amsterdam informeert de Burger

Tue Apr 10 14:15:05 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Vincent Nijhof <vinc at chello.nl> over de afloop mijn treurige webqueeste:
>De politieke partijen doen hun best met een budgetje van zo een 30.000.
>De tegenpartij doet het met meer dan 250.000. Dus iedereen die wil
>meehelpen met folderen en plakken kan zich bij deze aanmelden.

 Beste Vincent, ik heb inmiddels begrepen dat in het 'voor'-kamp zit en
 dat de 'voor'-website zelfs op jouw account staat.

 Wie kan mijn vragen dus beter beantwoorden dan jij.

 Ik loop redenen waarom men 'voor' moet stemmen dus maar even af:
 - Voor een beter bestuur van heel Amsterdam.
 - Voor verkleining van de afstand tot de politiek.
 - Voor bedrijvigheid in de Binnenstad.
 - Voor een schone Binnenstad.
 - Voor gelijkheid in de stad.
 - Voor alle Amsterdammers.

 Tja...

 Betekent dit dat mensen, die 'tegen' zijn, gekenschetst kunnen
 worden door:
 - Tegen een beter bestuur van heel Amsterdam.
 - Tegen verkleining van de afstand tot de politiek.
 - Tegen bedrijvigheid in de Binnenstad.
 - Tegen een schone Binnenstad.
 - Tegen gelijkheid in de stad.
 - Tegen alle Amsterdammers.

 Ik kan zoiets toch moeilijk aannemen (afgezien dat ik sommige
 punten in het geheel niet begrijp).

 Kan je in een regel of 5 aangeven wat nu precies het voordeel
 is van een Stadsdeel Binnenstad voor 1) de in de Binnenstad
 wonende burgers en 2) voor buiten het Centrum woonachtigen
 vergeleken met de thans geldende situatie ?

 Dat is toch waar het om gaat ?