Re: "Brinkhorst maakt politiek voor de bühne"

John Stuurman jstuurman1 at CHELLO.NL
Sun Apr 8 17:47:20 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Natuuurlijk reageer ik niet extern op dit artikel. Ik observeer hoe
journalistiek zaken in een context plaatst, die niet past bij de ernst van
de MKZ-crisis.

Het is wel opvallend dat vooral de journalistiek, maar ook de publieke
opinie het lot van D66 vaak verbindt met de zeer zichtbare bewindslieden.
Wachtlijsten worden niet alleen gekoppeld aan Els Borst, maar ook aan D66.
Daarom is het artikel in het RD wel consequent, want nu Brinkhorst zijn
leiderschap toont, moet ook D66 daar een graantje van meepikken. (aldus het
RD)
 Je ziet dat met name bij PvdA en VVD veel minder. Blunders van partijbonzen
of uiteenspattende opgelaten ballonnetjes, het schijnt in die kringen nimmer
tot wezenlijke effecten te leiden. Zelfs als de PvdA organisatorisch wankelt
is het effect in de peilingen minimaal.

met groet,
John Stuurman
Oud-Beijerland.

Voor het hele artikel in het Rotterdams Dagblad van 6 april 2001 >
www.d66.nl/afdeling/beijer
                                                                     -------
-------