Stemadvies: Referendum Binnenstad Mokum

Thu Apr 5 07:19:25 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Vincent Nijhof <vinc at chello.nl>:
>Het advies is: stem voor :-)
>http://www.stadsdeelbinnenstad.nu
>Vanuit deze site kun je ook andere sites over dit onderwerp bereiken.

 Merci. Ik zal daar zeker eens gaan kijken.

 Overigens heb ik inmiddels begrepen dat de voorstanders (dwz: de meeste
 politici in de gemeenteraad) het referendum opnieuw saboteren door geen
 campagne ter verdediging van hun standpunt ('ja' tegen Stadsdeel Binnen-
 stad Mokum) te voeren. Hoe minder aandacht, hoe geringer de opkomst en
 dus hoe zinlozer -en voorspelbaarder- de uitkomst van het referendum.

 --> Een referendum is in de praktijk anti-democratisch zolang er een
     opkomstdrempel bestaat !

 Het feit dat er een referendum is, behoort te impliceren dat de uitslag
 daarvan gerespecteerd zal worden, ongeacht de opkomst (bij verkiezingen
 voor de gemeenteraad is dat toch ook zo ?). Is dat niet het geval (zoals
 nu) dan is er domweg sprake van kiezersbedrog. Waarom zouden mensen hun
 stem uitbrengen als die stem er niet toe doet ? Op dit soort volksverlak-
 kerij zit dus echt niemand te wachten. En met democratie heeft het niets
 te maken.

 Om het nog dwazer te maken: 'de homoseksuelen' (sorry voor de politiek-
 correcten, maar het ligt dus echt zo) hebben subsidie gekregen om campagne
 te voeren tegen een Stadsdeel Binnenstad. Het is nu wachten op de Siamese
 tweelingen, kaalhoofdigen en kleurenblinden. Kortom, het 'democratische'
 circus is weer compleet.

 De uitslag staat inmiddels al vast...