Ned. bedrijfsleven steunt Bush

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Sep 26 23:17:17 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste parkieten,

Als bij voorkeur niet-politiek-correct figuur valt het me op dat niemand is
gevallen over het bericht van een paar dagen terug in de NRC: grote
Nederlandse concerns steunen met aanzienlijke geldbedragen de lobby voor de
Republican Bush. Nu herinner ik me ook het bericht van Marc Fluks dat - naar
Europese maatstaven - de Democrats slechts iets zijn tussen VVD en CDA.
Inderdaad. Maar ja, dat is toch nog wat anders dan die diehard
conservatieven rond kandidaat Bush.

Waar blijven de protesten of kritische opmerkingen? De OR's van die vier,
vijf concerns? Politieke partijen over de sociale verantwoordelijkheid van
ondernemingen? Een opmerking van VNo-NCW? Of de VVD die zegt te hebben
nagedacht over sponsorships? Of meent ieder dat het niet uitmaakt of we door
de kat of de hond worden gebeten? Om maar eens iets te opperen: zou een
keuze tussen Gore en Bush niks uitmaken voor het Amerikaans Imperialisme,
Echelon, of de houding tegenover Europa in het bijzonder?

Ik word graag wijzer.

Henk Vreekamp, Utrecht

NSA-keywords: echelon.