Forward: RE: gemiste kans

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at ASTRO.UVA.NL
Mon Sep 25 11:21:16 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bbakker at usa.net> reageerde op mijn 'gemiste kans' mail
 maar...
>Hoi Marc-Alexander,
>Er is iets fout gegaan, ik heb je net een mailtje gestuurd over publiciteit
>(naar aanleiding van jouw mail naar de lijst), maar ik heb het per ongeluk
>niet naar de lijst getuurd. En de mail is niet bewaard. Zou jij hem namens mij
>alsnog naar de lijst willen sturen?
>Groeten,
>Bert.

 Hieronder dus de mail van Bert...

>Date:    23 Sep 00 23:15:09 MET DST
>From:    Bert Bakker <bbakker at usa.net>
>Subject: Re: [RE: Gemiste kans...]

In antwoord op Marc-Alexander Fluks en Theo Veltman:

Natuurlijk is er aanleiding om ook kritisch naar de fractie te kijken. De
opmerking naar Henk Vreekamp was een beetje tongue-in-cheek bedoeld. Maar dat
neemt niet weg dat op het punt van de numerus fixus iedere verdere actie echt
louter voor de buhne was, na de toezegging van Kok. En ook acties voor de
buhne zijn niet verkeerd, maar louter voor de buhne, dat ligt ons misschien
wat minder. Het gaat er ook om iets voor mekaar te krijgen, in de politiek.

Wat betreft de publiciteit. Natuurlijk moeten we daar voortdurend zeer actief
in zijn. Maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo ontevreden over hoe dat de
laatste maanden gaat, wat overigens niet wil zeggen dat we elke dag op de
voorpagina van de Volkskrant staan. Maar ja, de Volkskrant... Wisten jullie
dat van onze kiezers (let wel: niet de leden) 48 procent een regionale krant
leest, 16 procent de Telegraaf, 14 de Volkskrant, 10 het AD, 8 procent NRC en
2 procent Trouw? Volkskrant en NRC zijn belangrijk voor de opinion leaders en
het Binnenhofse wereldje, en ze worden vermoed ik ook het meest gelezen door
onze leden, maar als het om de kiezers gaat zijn er dus andere prioriteiten.
Wat erg goed is, is dat er nu een wekelijkse e-mailing is van d66 waarin wordt
gelinkt naar onze eigen website (met nu elke dag vaak meerdere updates), en
naar artikelen die in de kranten over D66 te vinden zijn. Ik heb bijvoorbeeld
zeer genoten van het deze week gelinkte artikel in het Reformatorisch Dagblad
over het succes van D66. Al gezien?

Groeten,

Bert.