Water

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Sep 10 18:13:52 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ramon Barends wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Water: vriend en vijand
> Jan Hendrik Klein Molekamp

[..]

> [...]
> Derde Wereld. Het zullen vooral Franse bedrijven zijn die als wereldspeler
> opereren. De kleinschalige Nederlandse bedrijven spelen hierbij geen of
> slechts een marginale rol.
> De argumentatie van de Partij van de Arbeid en anderen om
> waterleiding-bedrijven in overheidshanden te houden omdat het hier een
> eerste levensbehoefte betreft klopt niet. Immers, ook de bakker en de slager
> voorzien in een eerste levensbehoefte en toch zal niemand voorstellen om
> bakkerijen en slagerijen verplicht in overheidshanden te brengen.

Zozo, de bakker en slager die in een eerste levensbehoefte voorzien?!?!
Ennuh.. niet in handen van de overheid!!!!!! Tjonge jonge....

Toegegeven, er zijn inderdaad mensen die denken dat het brood door de
bakker wordt gemaakt en het vlees door de slager!
Maar die horen absoluut niet in de politiek thuis, als je leven je lief
is.

De argumentatie van een VVD-er is dus verdacht; immers, ook het 'water'
komt grotendeels uit de hemel en is vrij omdat er geen VVD-er is die
daar over gaat. :-)))

Overigens, vind ik het maar een zwak verhaal, met een overmatige mix van
onsamenhangende en verschillende aspecten van 'water'.

Henk Elegeert

BTW: Dat 'MARS' haar eigen waterhuishouding regelt.