Fw: (no subject)

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Sep 8 11:47:30 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cor Nouws schreef o.m.:

> Ik heb in 14 jaren pas twee keer een computervirus gehad, in beide gevallen te
> wijten aan het niet aanwezig zijn van een goede virusscanner.
> Daarentegen heb ik al tientallen van dit soort nep-waarschuwingen gezien.

Hear, hear. Tevens goede tips die Microsoft-gebruikers als
voorzorgsmaatregel kunnen nemen.

Alle goede en aan te raden gewoontes die Nouws noemt kan men echter ook
vervangen door deze ene: "gebruik geen Microsoft-produkten". In 15 jaar
computergebruik ben ik door deze gouden regel aan te houden altijd van
virussen gevrijwaard gebleven.

Bovendien steun je dan niet een monopolistische multinational die er
niet voor terugdeinst haar macht te misbruiken voor het tegengaan van
vrije concurrentie en het inperken van de burgerrechten van haar
klanten.

Groeten,

Mark Koek