Eigen beurs eerst: een aflaat voor de uitlaat

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Nov 16 15:37:23 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Nov 16, 2000 at 03:17:53PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
  :
  :  Dat bedoel ik dus. Het gaat er dus om dat jij je de extra heffingen/
  :  tolpoorten/rijstroken en wat men in Den Haag niet allemaal meer voor
  :  wartaal verzint, kan betalen. Het gaat dus in 't geheel niet om het
  :  terugdringen van het eigen gebruik; anderen dienen in te leveren, niet
  :  neo-liberaal Koek. Die blijft rustig zitten in z'n koekblik  :-)

  Je lijkt het autogebruik te willen terugdringen vanwege milieu
  redenen. Laten we ons eerst eens de vraag stellen of dat inderdaad
  de vraagstelling is. Ik ben geen expert maar vermoed dat het milieu
  argument steeds minder speelt in de files-discussie. Auto's worden
  steeds schoner, of kunnen dat in elk geval worden als we daar op
  inzetten.

  Ik denk dat het files vraagstuk voornamelijk een mobiliteits
  vraagstuk is. En dat lossen we niet op door tegen iedereen
  (minima of niet) te roepen: 'Het kan wel wat minder'. Nee,
  daarvoor moet je wat doen aan de mobiliteitsvraag en de
  infrastructuur van wonen/werken. Telewerken, spreiding, variabele
  werktijden, dat soort dingen.

  Dat heeft dus nix te maken met 1 auto per gezin of de tolpoorten
  van Tineke 'hoereer met een zak subsidie' Netelenbos.

  Groeten

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                            phone: +31-30-2900900 |