leefbaar utrecht

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Mon Nov 13 10:26:13 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein schreef:

>Een oude tactiek: het opportunisme argument. Kijk, als ik in Utrecht sta,
>en ik wil naar Heerlen, dan neem ik het liefst de trein. Als de trein
>echter niet rijdt, gestremd is of afgeladen vol (zodat ik er niet bij kan),
>dan neem ik de bus. Als de bus niet rijdt wegens een staking bij Conexxion,
>dan neem ik een taxi, maar die is in oorlog met een ander taxibedrijf en
>rijdt niet, dus ga ik liften. Als dat niet lukt, tja, dan ga ik
>waarschijnlijk fietsen. Maar ik kom in Heerlen, dat garandeer ik je.
>Wat ben ik een opportunist.
>
>Zegt de NS.

1. 'De NS zet bussen in';
2. Alle vervoersmiddelen/methodes die je opnoemt hebben bewezen dat je ze (al
dan niet snel, al dan niet comfortabel) van Utrecht naar Heerlen kan sturen.
Tot dusver is LU een gok, het heeft nog niets bestuurlijks bewezen.

Doctorandus socioloog Henk Westbroek weet verrekte goed waar hij mee bezig
is. Al die zogenaamde niet-zo-bedoelde of niet-voor publicatie-bedoelde
uitspraken in de media, zijn een grote stunt. De man heeft zelf irritante
radioprogramma's en weet echt wel hoe de media werkt. LU jat de onderwerpen
van D66 - want dat geeft je toch een beetje de broodnodige kwaliteit - en
gaat vrolijk door met populistisch hakken. Daarom houdt LU nu heel duidelijk
de boot af als het om regeren gaat. In het college stappen kon wel eens in
hun electorale nadeel werken. Als cafe-houder weet Westbroek donders goed dat
er eens afgerekend wordt. En hoe langer je de rekening open kunt houden, hoe
later je hoeft af te rekenen. Dat de rekening dan nog hoger is, dat zien we
dan wel weer.

(Er waren tijden dat LU als eerste met Landbouwuniversiteit geassocieerd werd.)

>(ps wat ík opportunisme vindt is een politicus die met een mooie
>principiële babbel voor een partij in de Kamer (Raad, Staten) komt en
>vervolgens, eemaal in het pluche, zijn principes laat varen wegens
>`realisme" of "haalbaarheid"...).

Ja, joh?
En wat denk je dat LU gaat doen als ze in het college zitten?

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl
035-6292040

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.