euthanasie / dementie

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sun Nov 12 19:03:47 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:20 12-11-2000 Sunday, caderius wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Is er bij niemand binnen D66 bongerustheid over
>stellingnames t.a.v. euthanasie bij dementie?

Jazeker wel, nou en of!! Ik maak me bijzonder ongerust over het gemak
waarmee de pil van Drion wordt geaccepteerd bij levensmoede mensen. Alsof
levensmoeheid een medisch probleem is!! Alsof het niets te maken heeft met
een samenleving die zich hysterisch heeft gefixeerd op jong, succesvol,
snel en strak!!
En bij dementie: dementie is een grijs gebied tussen volledig bij zinnen en
volleding afwezig. De meeste dementen zich daar tussenin. Wie moet je dan
wegspuiten? Welke criteria? Waar ligt de grens?

Vr Gr HvM