EURO steun

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Sun Nov 12 17:07:46 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Remko de Knikker <remkodeknikker at hotmail.com>
Aan: <D66 at nic.surfnet.nl>
Verzonden: donderdag 9 november 2000 18:50
Onderwerp: EURO steun

| REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
|
| Ik snap niet waarom Duisenberg denkt dat hij de marktwaarde van de Euro
| kunstmatig omhoog kan krikken.
| Waarom laten we die Euro niet gewoon tot de waarde dalen waarop de markt
| deze acht. Als er al steunbeleid gevoerd moet worden, dan is dat het
| financiele beleid van de landen...
| Het lijkt erop dat er een politieke reden achter schuilt en toch wil men de
| burger laten geloven dat dat nu juist niet het geval is...
| Ik vind steunaankopen echt onnozel, en dat zal alleen maar vertrouwen
> [...]

Steunaankopen zijn in de huidige situatie denk een "niet werkend" paardemiddel.
Een oververhitte economie zoals de onze ten spijt, ik denk dat we met de Euro
nog steeds betalen voor de slechte economie van de "minder sterke" Europese
regio's (Italie, Spanje, Portugal, en daar helpt geen Duisenberg aan, hoeveel
interventies hij de ECB ook laat plegen!

Ernst Debets/Zaanstad