Beul gevraagd (was: iets totaal anders)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Nov 4 21:43:51 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Arjan,

Dat het afschuwelijk relativistische postmodernisme jou nu ook al heeft
besmet betreur ik. Wat is er tegen 'Westers'? Ga je bij een blindedarm naar
een sjamaan of naar het Westers geoutilleerde ziekenhuis? De niet-Westerse
mens weet het wel als'ie de kans krijgt: die gaat ook in het bed naast jou
liggen. Dat walgelijke geleuter over overbodigheid van politieke partijen,
Westerse technologie etc. staat in schril contrast met het gebruikelijke
eindeloze geleuter op deze lijst als technopolicy als 'spamming' etc. Dat je
deze inconsistentie niet beseft, is niet zozeer een kwestie van relativisme
maar van kortzichtigheid - om beleefdheidshalve geen krachtiger term te
bezigen. Ga eens na of het een genetische of culturele kwestie is.

Verder zou ik degenen die pro schandblok en zweep zijn uitnodigen zichzelf
na passeren van het volgende rode verkeerslicht vast te zetten. Graag met
hun lidmaatschapskaartje op de Borst gespeld...

Henk Vreekamp, Utrecht

P.S. Overigens heb ik er geen bezwaar tegen dat er zoveel Henken
participeren op deze lijst. Soms krijg ik de gewaarwording dat deze mooie
voornaam uitsterft. Dat je op een gegeven moment de draad kwijt raakt van
wie-wie wat zegt, vind ik minder relevant. De inhoud telt.

---------------------------------

At 02:59 3-11-00 +0100, you wrote:
> [...]
>dronken, over straat terwijl ik medeburgers bedreig of daadwerkelijk in elkaar
>timmer. Dit is dan ook een flauwekul argument.
>Een straf is een consequentie van een daad, inderdaad bedoelt om iemand weer in
>het gareel te krijgen. Helaas is de ontwikkeling dat straf een vorm van
>belasting wordt die je betaalt om een bepaald gedrag te kunnen/mogen vertonen.
>M.a.w. het strafrecht zoals we dat kennen begint voor bepaalde typen gedrag z'n
>afschrikwekkende werking te verliezen. En dan is het niet onverstandig om eens
>te bekijken wat voor andere opties je hebt.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66