Gemeenteraadsverkiezingen en Veiligheid

Raimond raimond.detempe at KB.NL
Fri Nov 3 15:26:07 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het idee van Glenn over de lijfstraf lijkt me zeer aansprekend. Ik
weet best dat er in Europa regels bestaan die de integriteit van het
lichaam beschermen. Maar dit plus de ver overtrokken bescherming
van gestraften of ernstig verdachten met het argument van privacy
geven juist degenen die de integriteit van anderen aan hun laars
lappen een vrijbrief. Moeilijk rond te krijgen en de publieke
vernedering van persoon w-y-z die zich niet kan beheersen,
ontbreekt. Dan kan je je de volgende keer toch weer laten vollopen
om "lekker" uit je dak te gaan? En ik zou de laatste zijn die hier de
kansarmen bij uitstek de schuld voor geeft!

Publieke vernedering - met alle bijbehorende gevolgen, zoals je chef
of de directeur die je volgende maandag bij je roept [een week
schorsing zonder loon, en de volgende keer op staande voet eruit,
bekendmaking onder de collega's] - dat moet toch wel een bepaald
effect hebben!

/raimond de tempe