Beiroet aan de Dinkel

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Tue May 16 15:06:55 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Evert,
je schreef:

> Wat zijn jullie achterdochtig ingesteld. Voor mensen die lid zijn van D66
> hebben jullie verdomde weinig vertrouwen in gekozen vertegenwoordigers als
> jullie er zonder meer van uit gaan dat "bevriende mensen" nu al in
> bescherming worden genomen.

Ten eerste was dat een opmerking van mij en niet van D66-leden. Ik vind het
vreselijk dat ik nu al politici de mensen hoor aanvallen die een schuldvraag
durven te stellen...... Ik vat dit op als angst daarvoor.... En de slachtoffers
zitten nu eenmaal met die vragen..... Er is vanuit het maatschappelijke veld
al veel eerder geroepen om bv een onafhankelijke onderzoeks"commissie"
(landelijk). Maar die bestaat nog steeds niet...misschien dat door deze ramp
die er eindelijk komt. Niet weer 10 onderzoeken van allerlei betrokken
organisaties met belangen..... Die elkaar weer tegenspreken etc.... In de
meeste landen bestaan dit soort Commissies...... En als ik hoor dat onze
regels met betrekking tot dit soort fabrieken veel soepeler zijn dan in andere
landen dan krijg ik twijfels over ons beleid inderdaad. En als ik ook nog hoor
dat een bestuur volgens europese regelgeving burgers actief op de hoogte
moeten brengen van dit soort bedrijvigheid in hun stad en dat Rotterdam de
enige gemeente is die dat ook doet dan krijg ik nog meer twijfels.....

> Wie heeft het over wegwuiven?
> Noem mij naief, maar tot nu toe heb ik geen reden om aan te nemen dat Mans,
> Helder of de brandweercommandant de schuldvraag hebben weggewoven. Dat zij
> met gezonde tegenzin toegeven dat er fouten zijn gemaakt, lijkt me
> menselijk.

Wie heeft het over de brandweercommandant?
Ik heb al wel wat landelijke politici horen roepen dat we het daar nu niet over
mogen hebben.....
En dat het erover hebben een uitermate schandelijke zaak was (eigen
interpretatie van de woorden).
Groet Joris

Groet Joris van den Wittenboer

"To understand a man, you should walk a mile in his shoes. If you're still
bothered by what he says, it's okay, because you will be a mile away and
you will have his shoes."
http://welcome.to/Wittenboer