euro

e.r. stolp stolp at SIGNAAL.NL
Fri May 12 17:44:07 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Unclassified

Slingerland probeert per valuta apart te verklaren waarom ze stijgen
t.o.v. de euro. Maar als zowel de dollar, de yen, het pond, de Zwitserse
frank en de Noorse kroon stijgen t.o.v. de euro is er voor mij maar een
conclusie mogelijk.: de euro zakt. De oorzaak daarvoor moet je dan niet
in al die andere landen gaan zoeken maar juist in euro-land.
Als je in een bootje zit en je ziet zowel de eenden, het kroost, de
oever en de vissen boven je uitstijgen, dan denke je toch ook dat je
zinkt en niet dat al het andere vliegles heeft genomen.
Glen Mellonius schreef vol trots dat de euro nog steeds stijgt t.o.v. de
joegoslavische dinar. Als dat representatief is voor het ambitie nivo in
euro land dan begrijp ik nu heel goed waarom de euro als een baksteen
naar beneden gaat.