Hein en Erik

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Mon May 1 17:24:00 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15.42 1-5-00 +0000, Ramon Barends \(D66\) wrote:

>Ondanks dat het soms gewoon komisch is hoe jullie 2 over elkaar heen
>vallen, is het jammer. Waarom moeten er toch altijd dit soort ruzies spelen ?
>
>Discussieren kan heel leuk zijn, als het op een eerlijke en gezellige
>wijze gebeurt. Laten we dit doen, hier op de D66-lijst maar ook op de
>PNYX-lijst.

Beste Ramon,

Elke keer dat iemand, zoals Erik, de persoon (van mij) tracht te spelen en
de inhoud verlaat, probeer ik op de D66 lijst en de PNYX-lijst weer terug
bij de inhoud te komen. In die zin maak ik *geen* ruzie. Wel probeer ik te
grove beledigingen en kwestende insinuaties aan mijn adres te weerleggen,
het liefst met redelijke argumenten.

Ik zou alle bijdragen van vd M kunnen afdoen met een standaard-reply. Dat
zou ervoor kunnen zorgen dat hij geen vat op me krijgt. Maar dat vind ik te
makkelijk. Werkelijk op elkaar reageren acht ik een wezenlijk onderdeel van
de dialoog. Het is daarbij leerzaam te zien hoe ` discussies'  uit de hand
kunnen lopen, met name op internet, op discussielijsten. Daar kunnen we van
leren.

`Waar twee vechten daar hebben twee schuld'  gaat niet *altijd* op.

Groeten,