DEMOCRATEN (was: D66 --> D2000)

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Tue Mar 28 12:18:14 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

DEMOCRATEN (was: D66--> D2000)
De inleidende statements op het congres als pleidooi voor een facelift
van de naamgeving is voor mijn gevoel goed ontvangen. Zelf vind ik het
een uitstekende gedachte, zo niet een logische stap, omdat, in
tegenstelling tot alle andere partijen, de huidige naamgeving niet alleen
gedateerd is maar vooral refereert aan geheel andere tijden. Daarom klopt
de redenatie van Peter Bos niet. Met veel meer reden is de stelling te
verdedigen dat de toevoeging 66 ons -in toenemende mate- in de weg zit.
Kortom ik zal een voorstel t.z.t. om de datering weg te laten met
overtuiging steunen.
Maarrrrrrrr, gelijktijdig moet er ook iets veranderen aan de attitude van
de partij, sterker nog de uitgangspunten moeten op de helling!
De naamswijziging moet communicatief worden gezien als de bezegeling
van een proces van revitalisatie (of hoe je het beest ook wilt noemen).
De buitenstaander moet wel de logica kunnen voelen van  de keuze.
Dat is (ook) communicatie.

William Oosterwijk
Democraten Net Drenthe

> From:          "Peter F.G. Bos" <pfgbos at THEMAIL.COM>
> Subject:       Fwd: Fw: D66 --> D2000?

> Wat Ramon schrijft en wat in de statuten staat zal allemaal waar zijn,
> MAAR: De grote patijen in dit land veranderen hun naam  nooit. Zelfs
> vandaag kwam ik nog een politicus tegen die D66 schreef als D`66 . Dit
> was het begin en dat leert men niet af  of het wordt niet meer als het
> gedachten goed van de partij erkent. Weer een naamsverandering zal ons
> nog onduidelijker maken en we zullen nog meer dalen in de aanhang en in
> [...]

Onzin! Over de naam praten is, als betoogd, functioneel en logisch.
En tegen de PvdA kun je je nooit genoeg afzetten: de PvdA als beweging
is gedateerd, sterker nog: achterhaald, ondemocratisch tot in het diepst
van zijn wezen, royaal met andermans domein, bovenmatig machtswellustig
en regentesk, kortom niet van deze tijd!