vanAartsen en Kosovo

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Thu Mar 23 20:06:05 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik snap eerlijk gezegd niet dat BUma het verschil tussen de situatie in
Nederland en Kosovo niet begrijpt. Buma is misschien meer voorstander van
het Tito-model???
Ik ben ook voor een zgn. Groot-Servie en een zelfstandig Kosovo, ja
inderdaad, deportatie zou het Westen het noemen. Ik ben ervoor dat het
Westen gelden ter beschikking stelt om schadevergoedingen te regelen voor
gedwongen verhuizingen, net als met grondonteigeningen in Nederland zeg
maar. Het is niet ideaal dat ben ik met je eens, maar soms moet je door de
bocht omwille van de lieve vrede.

Buma:
Remko heb jij enig idee in hoeveel delen je de mensheid op zou kunnen
splitsen?
Remko:
Ik schat ongeveer iets meer dan 5 miljard. Ik ben dan ook voor
prive-eigendom.

Buma:
En het gros van deze delingen zijn niet zo gelukkig geografisch te
doen.
Remko:
In welk land leven we dan, in welk huis woont de fam. Buma dan, het is juist
voor bepaalde gevallen heel goed te doen.

Buma:
Je bent inmiddels in Kosovo al op de vierkante meter beland. Ongeveer zoals
kinderen (heel) vroeger de gezamenlijk kamer scheiden !.
Remko:
De fout is ook, dat we ieder door elkaar willen laten wonen, en nietmand
willen 'deporteren'.

Buma:
Stekl je voor dat we dat in Nederland gingen doen ?
Anders blijf je elende houden.
Remko:
Ik verwiijs naar Buma's eigen opmerking hieronder.

Buma:
Doe me een lol
Denk na.

Bo