Kom naar het D66 Congres te Amersfoort (leesbare versie)

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Sun Mar 19 12:34:49 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

D66 Congres te Amersfoort

Beste lijsters,
Omdat ik het bijzonder waardeer dat er mensen zijn die zich boven
modaal inzetten om de partij te reactiveren plaats ik nogmaals de
oproep van Steven Pieters op de lijst, deze keer leesbaar!
Als de partij je lief is laat je dan zien in Amersfoort!
Tot zaterdag.

Beste Mensen!

Dat volgende week zaterdag het D66-congres wordt gehouden,
kan ondertussen niemand zijn ontgaan. Het programma voor het
congres ziet er interessant uit: vaststellen van de uitgangspunten
van D66, een discussie over Burger & Bestuur en Roger van Boxtel
die in discussie zal gaan over de Vijfde Nota RO.

Maar er moet iets spannends aan de hand zijn willen de D66-leden
in grote getale naar een congres toekomen. En dat is er niet aan de
hand. Dus vrees ik een MATIGE opkomst. En dat kunnen wij ons NIET
permitteren. Terwijl de interne zaken net weer een beetje beter
beginnen te lopen, kan een slechte opkomst tijdens ons congres ons
een nieuwe deuk opleveren. Dan bevestigen wij via een lege zaal dat
de mensen bij ons zijn weggelopen. Dat beeld zou ik absoluut niet
willen uitstralen: want op deze manier vinden wij nooit de
weg omhoog terug! Toch?

Zorg er dus met elkaar voor dat die zaal hartstikke vol zit!!!
Het laatste wat ons moet gebeuren is dat wij zelf een deuk slaan in
ons beeld naar buiten toe. Het programma biedt voldoende
aanknopingspunten om mensen te werven dit congres te bezoeken.
Vanaf 11.00 uur tot 17.00 uur gaat het alleen maar over politiek.
De huishoudelijke zaken hebben wij in de randen
van de vergadering gestopt. En Amersfoort is ook goed vanuit het
gehele land bereikbaar.

Dus doe jullie best om zoveel mogelijk mensen naar het congres te
krijgen!!! Het is voor ons allemaal een grote opsteker wanneer er
op maandag 27 maart in de kranten allerlei positieve berichten staan
naar aanleiding van ons congres. Dat maakt jullie raads- en statenwerk
ook weer een stuk gemakkelijker en leuker.

Dus in ons aller belang: laten we er voor zorgen dat de zaal van
De Flint propvol zit. Groen Links is over z'n media-hoogtepunt heen,
het is aan ons de opdracht om ons opnieuw in een goede politieke
positie te plaatsen. Dat moeten wij helemaal zelf doen. Niets gaat
vanzelf. Maar als we allemaal ons best doen, kan ALV 70 een heel
mooi congres worden. In velerlei opzicht!

Graag allemaal tot ziens aanstaande zaterdag en alvast bedankt
voor al jullie moeite.

Een heel goed weekend en heel hartelijke groet,

Steven  Pieters,
lid bestuur Bestuurdersvereniging n
secretaris organisatie/vice-voorzitter organisatie a.i. Landelijk
Bestuur