feestdagen

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Mon Mar 13 21:19:23 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Groet:
Hoi !

>From:
"Tjerk Jouwstra" <tjouwstra at wxs.nl>

Tjerk:
dan claim ik ook zonder problemen 30 april: in 1966 kwamen toch toen voor
het eerst op die dag radicaal demokraten bij elkaar in Krasnapolski.

Reactie:
30 april... dan was er toch al iets... ;)
Of heb ik al jaren vrij, vanwege het heugelijke feit dat Tjerk hier noemt ?

Tjerk:
Van mij mogen echter ook de christelijke feestdagen, met name die in het
voorjaar, worden afgeschaft als erkende feestdag (wie weet nog, wat er op de
tweede pinksterdag gebeurde, in pakweg 33 na Christus, in Jeruzalem?)

Reactie:
Op 2e Pinksterdag gebeurde er niks, afgezien van de dagmarkt ;) Het gaat om
die zondag. Wie heeft verzonnen dat je een dag moet bijkomen van Pasen,
Pinksteren en Kerstmis ben ik wel dankbaar voor de vrije dagen maar de
logica zie ik niet.

Tjerk:
... en worden vervangen door een meer rationeel systeem van vrije dagen. Na
2 maanden een weekje krokus, na 2 maanden een weekje tulpen, na 1 maand  een
lang weekend -vrijdag t/m maandag, eind augustus/begin september nog even
een lang weekend, de herfstvakantie en vervolgens de kerst.

Reactie:
Aardig idee.

Tjerk:
Geef iedereen dan drie of vijf variabele vrije dagen, naar eigen goeddunken
op te nemen (wegens een religieuze feestdag, of quatorze juillet of 5 mei,
of 30 april, of omdat je jarig bent of omdat je ouders twee dagen eerder op
vakantie willen),

Reactie:
Meer meer !!!

Tjerk:
... op welke dagen qua onderwijs individuele opdrachten aangeboden worden,
af te ronden met een voordracht of werkstuk o.i.d., zodat het missen van
klassikaal onderwijs op zo'n dag nog te overkomen is.

Reactie/vraag:
Dit snap ik even niet. Graag toelichting.

Groet en sluiting:
Vriendelijke groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com

*** DEZE E-MAIL IS OPENBAAR EN MAG VERDER VERSPREID WORDEN ***

Check ook:
D66: http://www.d66.nl
Fractie D66 Nijmegen: http://www.telebyte.nl/~d66
Afdeling D66 Nijmegen: http://www.gaypnt.demon.nl/d66