toneelschuur

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Sun Mar 12 20:33:35 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"J.L. Swarte" schreef:

> Vooral voor Glen Mellonius en John Stuurman:
> Vraag aan Glen: Wat mankeert er aan het nieuwe ontwerp voor de Toneelschuur?

<knip>

Niets. De nieuwe toneelschuur wordt op dit moment gebouwd "naast" het
concertgebouw (een paar huizen verder), dus niet op het Appelaarterrein.
Op het Appelaarterrein kwam de toneelschuur niet tot zijn recht en ze
zouden veel te lang moeten wachten.
De details ben ik kwijt. Het wordt wel mooi hoor. Ontwerp van de beroemde
striptekenaar Joost Swarte.
Ja, er was toch wel wat. De vrachtwagens met rekwisieten kunnen niet goed
een bocht maken daar. Daarom wordt er toch iets enigszins gewijzigd.

Een nieuwe schouwburg komt er niet voorlopig. De oude wordt opgeknapt. Ik
vind dit wel heel jammer. Die oude schouwburg is echt te klein. Je zit er
met je knieën in je nek. Als ze dat gaan verhelpen passen er nog minder
mensen in.
Als ik in de schouwburg van Utrecht zit ben ik altijd jaloers.
De stijl van de Haarlemse is wel heel erg mooi, maar je komt toch
voornamelijk voor de voorstelling en niet voor het interieur.

--
Glenn Mellonius

mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net

URL    http://www.inter.nl.net/users/glenn