off-list: contraproctief (was Re: Privatisering desastreus)

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Tue Mar 7 15:31:21 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,
Met jou weet ik nooit waar het heengaat. Je bijdragen zijn vaak van waarde
en soms ver beneden peil. Helemaal jouw verantwoordelijkheid. Maar toch.
Je wilt, denk ik dan, dingen aan de orde stellen. Je wilt mensen prikkelen
met je mee te denken of juist stelling te nemen tegen... òf wat dan ook,
maar je wilt in elk geval -hoop ik- communiceren.
Als je nu al die franje -dat emotioneel geladene- gewoon es fysiek
afreageert, noem maar iets: een boksbal of zo, dan zou ik denken dat er
een inhoudelijke lading overblijft waar anderen ook iets mee kunnen.

Zie deze reactie maar als een knipoog. Een vorige regio voorzitter heeft
mij eens geattendeerd op een soortgelijk proces: op een vergadering
over het VP werd eerst het ene amendement na het andere aangenomen,
mede door mijn inbreng, maar ineens stagneerde dat. Hij fluisterme me in
dat ik te fel werd, dat mensen dat niet meer volgen. Na de pauze opnieuw
ingekopt maar wel met zijn opmerkingen in het achterhoofd: en verdraaid,
het liep weer op rolletjes. Enfin, zie maar of je hier iets mee doet of
niet en zo ja wàt.
Vriendelijke groet,
William