staatsschuld: NRC

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Fri Jun 23 01:06:06 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Bert Bakker,

Afgelopen maandag las ik dat D66 weer veel geld wil uitgeven en vandaag dat
PvdA en D66 gebroederlijk in de aanval gaan tegen Zalm die nog even wil
kijken of er misschien nog zoiets kan bestaan als tegenvallers die dan
moeten worden opgevangen.

Hoe zit dat nu eigenlijk met uitvoering van de motie die, weliswaar tegen de
zin van de TKfractie, maar dan toch met overtuigende meerderheid is
aangenomen het najaar van 1999 door hetcongres? Je weet wel, die motie waar
in werd vastgesteld dat alle meevallers voor het merendeel (75%) gebruikt
moeten worden voor aflossing van de staatsschuld.

Nu heeft D66 TK fractie daar niet veel aan gedaan, althans niet zichtbaar.
En zijn er al weer miljarden extra uitgedeeld. Wanneer houdt het op?? Uit
enkele wandelgangen begrijp ik dat ook parlementariers er steeds minder van
gaan begrijpen. Hebben we eigenlijk nog wel een beeld van wat we nu waaraan
extra uitgeven en welke meetbare resultaten dat moet gaan opleveren? Maken
TKfracties ook zichtbaar welke effectiviteit de popi-standpunten gaan hebben
om echt verbetering aan te brengen??

Of kunnen we over enkele jaren constateren dat er in de paarse regeerperiode
gewoon heel veel geld over de balk is gegooid zoals dat eerder is gedaan
door het kabinet den Uyl (minister Wiegel mn)? Waarvan wij nu nog de wrange
vruchten plukken........

Enfin, ik zal wel te weinig van politiek begrijpen. Een ding begrijp ik wel.
Het congres heeft kennelijk weinig feitelijke invloed op het feitelijke
gedrag van een TKfractie. Zinloze energie kennelijk. Jammer.