Corrupt

Raimond raimond.detempe at KB.NL
Thu Jun 22 11:12:20 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde lijsters,

mijn eerste reactie was: laat maar zitten, ik weet het ook niet.

Dan: nee ik heb dit niet meegemaakt in afdelingsvergaderingen -
maar dan omgekeerd. In mijn beleving is het altijd zo, dat uit
collegiale welwillendheid nog wel 4 aanwezigen willen tekenen voor
een Actuele Politieke Motie. Wil niemand dat, dan is die kennelijk zo
omstreden, dat het dan natuurlijk onzin is om hem wel in
behandeling te nemen!

Dus, waarom ging dat dan zo slordig in Utrecht? Was er toch iets
aan de motie dat die welwillendheid ontbrak? Dan is kun je toch nie
verwachten dat-ie wel overeind blijft in de behandeling ter
vergadering? Dit dus geheel los van de inhoud!

Als ik het verhaal van Henk lees, dan zou ik die motie best mee
hebben willen ondertekenen ter vergadering, eenvoudig alleen om
hem te kunnen behandelen. Alleen de kop is natuurlijk weer wat kort
door de bocht. Dan ligt de conclusie als klaar.

Overigens is dit de zoveelste keer, dat ik constateer dat het een
slecht ezaak is dat de gemeenten meestal geen ambtswoning meer
hanteren voor hun gouverneur, pardon burgemeester. Maak er voor
mijn part maar een pronkpaleisje van, als maar duidelijk is dat de
burgemeester er moet wonen tijdens zijn contract, en na afloop van
zijn contract er weg moet. Uiteindelijk zal dat goedkoper uitvallen
voor de gemeenten, ook al vangen ze maar 12.5% van het salaris
aan huur, dan dat gescharrel nu. Want uit het verhaal stijgt een
walm van stiekeme bevoordeling op, wat er ook van waar moge
blijken. Dus is onderzoek nodig, alleen al om de geruchten te
kunnen ontzenuwen [of ze helaas te bevestigen!] In dit verhaal is
mijn eerste reactie: als de gemeente dat fraaie pand van Opstelten
gekocht heeft, was dat dan niet bij uitstek geschikt als dienstwoning
te dienen? Dan moet wel gekozen zijn voor de dienstwoning als
principe!

Groet, raimond de tempe

[ook raimond.detempe at scarlet.nl ]