onderzoeken Ramp Enschede

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Jun 21 14:35:34 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ramon schreef:

> Je raadt het al: in Netwerk was er ook nog een reportage over de
> verschillende onderzoeken rond de Ramp van Enschede.
Nooit geraden

> De schadeadvocaten stellen ook nog een onderzoek in, naast de 2 lopende
> (Jusitie/OM en de cie. Oosting).
>
> Al die onderzoeken gaan elkaar hinderen en er gaan communicatiefouten
> onstaan.
>
> Stelling: Er moet één onafhankelijk en goed onderzoek komen naar de
> vuurwerkramp in Enschede.

Waarom denk je dat ze elkaar gaan hinderen? Ik denk dat dat wel mee zal
vallen. Wel zullen er weer verschillende conclusies uitkomen denk ik.....
Dat de schadeadvocaten hun eigen onderzoek instellen komt natuurlijk
omdat zij minder vertrouwen hebben het onderzoek ingesteld door een
belanghebbende (de overheid), zij zijn zelf natuurlijk ook belanghebbend en
hebben er baat bij dat er ergens geld valt te halen. De overheid heeft er weer
baat bij dat er geen geld bij hun gehaald gaat worden. Ben benieuwd hoe dit
nu weer afloopt........