GGZ

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Tue Jun 20 23:46:16 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijsters,

Vandaag las ik in de krant dat Minister Borst de komende tien jaar 40
miljoen gaat uittrekken voor onderzoek naar onder meer doelmatigheid en
effectiviteit van de Geestelijke Gezondheidszorg.

Weet iemand welk soort van onderzoek Minister Borst beoogt en op welk
niveau? Hoe gaat dit geld besteed worden?

Het budget van de GGZ is ruim 6 miljard. 40 miljoen is nog niet 1% van
het budget. Welke bedrijfstak besteedt minder dan 1% van zijn budget aan
onderzoek?

Kortom de nieuwswaarde van dit bericht ontgaat me. Wie kan hier meer
over vertellen?

Met vriendelijke groeten,

Gerard van den Berg