genetische manipulatie in voedsel

D Sundman dsundman at FOOTPRINTING.COM
Mon Jun 19 14:41:53 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Koek wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het lijkt me dat de anti-GM-lobby er in een eerder stadium in is
> geslaagd het woord 'modificatie' in het spraakgebruik te vervangen door
> 'manipulatie'. In het Engels spreekt men in elk geval gewoon van
> "genetically modified".

Dus???

> Dat is natuurlijk erg slim van deze lobby, "manipulatie" draagt nu
> eenmaal een negatieve connotatie (al verschilt de betekenis formeel
> natuurlijk niet). Maar dan moet men niet zo hard gaan klagen als anderen
> proberen dit weer ongedaan te maken.

Ja dat moeten ze wel als deze "anderen" HET GEZAG op het hoogste niveau vertegenwoordigen.U mist dus
de pointe.
U, als persoon, mag de taal gebruiken, misbruiken, en zelfs manipuleren. De MINISTER mag dat niet....
Het "newsspeak" argument heeft weinig van doen met het al of niet accepteren van  genetisch voedsel
e.d. Het gaat hier over het VOORSTEL om de Burgers te manipuleren door HET GEZAG, de MINISTER van
Volksgezondheid.  En dat is on-ethisch

> De pot verwijt de ketel, etc.

> Waarom toch steeds die overtrokken reacties?

Zie boven

> Compromisvoorstel: spreken we voortaan (net als de Engelsen, overigens)
> kortweg van "GM". Dan zijn we van deze tijdverspillende non-discussie
> af.

N. Chomsky en Hr. Goebbels, (die van het werkkamp), zouden jou een "semantic pushover" noemen.
Goebbels op z'n Duits natuurlijk.

Het al of niet introduceren van gemuteerde gen's is een gelopen race, die evoluatie is, net als
klonen, niet af te stoppen met wet of regelgeving.
Nog zo'n woord "regelgeving", alsof ik er om vraag..

{:-))
Dirk Sundman