2e Nationale luchthaven (was Re: Niet vol = Meer verkeer)

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Wed Jun 14 11:30:59 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoeveel onnadenkendheid -zoals gedebiteerd door Debets- kan een
mens verdragen? (zie onder)

Helaas bestaat het denkpatroon van Debets niet alleen in zijn
geeconomiseerde geest maar in dat van vele ontheemden die zich als
randstedelingen goden wanen. Goden van een imperium van steen en
beton. Een imperium van uiterlijk vertoon, waar verdrijving van de 24
uur per dag durende verveling van het voortsukkelende bestaan moet
worden opgevrolijkt en afgeleid met glimmend gepoetste auto's, rollende
ballen, vakantieretourtjes naar de Galapagos en veel, heel veel orale
bevrediging in de vorm van slikbare, kauwbare en zuigbare afleiders.

Kennelijk bestaan er complete volksstammen die nog nooit een plek op
de wereld hebben gevonden waar zij tot vrede met zichzelf zijn gekomen
om te ontdekken dat de wereld zoals die in de randstad is gecreerd geen
wereld is die gemaakt is voor mensen maar een creatie van de alles
dominerende materialistische component die ieder mens in zich heeft
doch slechts de uiterlijke schijn is die innerlijke armoede verbergt.

epiloog
Laat Materialisten vooral hun Randstad vorm geven naar hun eigen aard,
maar laat mensen die ervoor hebben gekozen daar te wonen waar de mens
nog horizonten kan aanschouwen die -toegegeven: met enige fantasie-
nog associaties oproepen met min of meer natuurlijke, maar in elk geval
nog "levende organisme waardige" omstandigheden, verder leven zonder de
voortdurende dreiging van dominante domkoppen die denken dat de wereld
moet worden misvormd naar denkbeelden die worden gedomineerd door
hun tot niets anders dan cijfers op papier leidende 24/7 economie van
gekmakend lawaai, hysterische mobieltjes en stinkend asfalt tussen beton
en glas als antwoord op hun geestesdodende verveling.

Arme lieden.

William Oosterwijk