alle automobilisten zijn rascisten (was:vol en verkeer)

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sun Jun 11 11:33:21 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ah wacht even, nu begrijp ik opeens de commotie van een hoop goede burgers
over dat Nederland vol is. Het heeft natuurlijk te maken met de
tekortschietende infrastructuur, en dan met name die voor de automobilisten.
Maar ik vind niet dat het zo eenvoudig is dat als je elke dag in de file
staat, dat dat betekent dat Nederland vol is. In mijn optiek is dat veeleer
een kwestie dat de grenzen van het milieu door de automobilisten getart
worden. Dat ze vervolgens hun eigen vervuilende activiteiten in de schoenen
schuiven van buitenlanders die hier een liberale gelijke kans op welvaart of
erger nog elementaire veiligheid komen zoeken vind ik ronduit rascistisch.
Ik vind wel dat er de laatste jaren dramatisch beleid gevoerd is op het
gebied van het openbaar vervoer: achterblijvende investeringen, geneuzel
over HSL trein, visieloos beleid aangaande zweeftreinverbindingen etc. Het
lijkt erop alsof men niet beseft dat logistiek en met name persoonlijke
mobiliteit compleet anders ingericht zal moeten worden in dichtbevolkte
gebieden. Visieloos en ik wed dat in de exploitatie-berekeningen
milieuvoordelen niet meegerekend worden, of ruim onvoldoende: wat kost het
bijvoorbeeld om dezelfde CO2-uitstoot vermindering te verkrijgen door deze
op te kopen. het ronduit zielig dat automobilisten hun eigen heilige koe
meer waarderen dan het initiatief en de moed van immigranten (die per
definitie sociaal en liberaal handelen door te emi/immigreren) om in
Nederland geld te verdienen of veiligheid te zoeken.