niet vol - meer verkeer

Peter Bos peterbos at THEMAIL.COM
Fri Jun 9 18:43:58 CEST 2000

To:  stolp at signaal.nl,
CC:  B.Dittrich at tk.parlement.nl
Subject:  Re: Niet vol = Meer verkeer
Date Sent:  Fri 06/09/2000 8:01 AM

Ik wil onderstaande ondersteunen en wil er nog het volgende aan
toevoegen.
Begin jaren 70 stimuleerde het kabinet Den Yuil de anti-
conceptie. Nederland dreigde toen bij ongewijzigd beleid in het
jaar 2000 op 20 miljoen inwoners uit te komen. Toen waren we al
een van de druks bevolke landen per vierkantie kilometer ter
wereld. Ik meende iets van 350 mensen. Met geboorte beperking
hebben we dit in de hand kunnen houden tot nu 16 miljoen. Maar
als je bekijkt hoe snel het laagste miljoen erbij gekomen is,
denk ik vaak dat alle moeite van toen voor niets is geweest.

Peter Bos