Voetbal

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue Jun 6 10:52:43 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Is het eigenlijk bekend hoeveel geld gemeentes, overheidsorganen en
semi-overheidsorganen jaarlijks aan het betaalde voetbal spenderen. Ik wil
dat wel eens weten. Er is niets dat zelfstandig zo goed commercieel kan
overleven als betaald voetbal, maar ik heb op de een of andere manier het
gevoel dat er erg veel geld in verdwijnt, overbodige sponsoring voor een
overheid wat mij betreft. Waarom hoor je zovaak dat gemeentes die stadions
voor miljoenen kopen, zoals Groningen, waarbij zogezegd de gemeente de
promovering betaalt, terwijl een club dat prima alleen zou kunnen redden...