Rapport militaire inlichtingendienst

Jos Horikx josh at BART.NL
Wed Jul 26 23:40:09 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>http://www.nu.nl/document?n=15102
>
>Nu.nl ontleende deze informatie aan jya.com; de site van John
>Young die inmiddels offline is (zie het bericht van Jos Horikx).
>Ik heb het ministerie van Defensie om een reactie gevraagd, maar
>heb nog geen antwoord ontvangen.

De oorspronkelijke auteur (althans een ervan, Campbell)
heeft zijn stuk tweemaal gepost. Eenmaal naar jya (=cryptome-
mirror) en eenmaal naar de Independent (UK, hij journaleert
daar) Op deze laatste site staat het originele stuk nog gewoon
in het archief:

http://www.independent.co.uk/news/World/Europe/2000-07/spy090700.shtml

De andere 3999 of zo stukken van cryptome/jya zijn in ieder
geval *voorlopig* verloren. De laatste keer dat ik de site kon
bereiken werd medegedeeld dat het complete archief op CD-Rom
zou worden verspreid.

Begrijp het belang goed: Campbell lichhte bij mijn weten de
internetgemeenschap in over Echelon. De politiek begon pas
2 of 3 jaar later een heel klein beetje te begrijpen wat er aan
de hand zou kunnen zijn. Hij is niet de eerste de beste en zuigt
ook niet uit zijn duim.

JH