Logo D66: wel of niet ?

Jos Horikx josh at BART.NL
Wed Jul 26 20:47:08 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 20:11 26-7-00 +0200, Cees de Groot wrote o.a.:

>Spartelingen van een ten dode opgeschreven industrie. Waarschijnlijk zie
>je een hoop paralellen als je over de nadagen van postkoets, trekschuit
>en zeilschip gaat lezen :-)

Dat is nog niet helemaal zeker. Het proces (het mondelinge
gedeelte ervan tenminste) is nog maar net afgelopen. Op 18
augustus moeten de partijen hun stukken hebben ingeleverd.

Ik *hoop* natuurlijk wel dat je gelijk krijgt, en de kans daarop
is iets groter geworden de laatste dagen:

Via http://users.bart.nl/~josh/dbnl-links.htm komt men op
http://www.mercurycenter.com/svtech/news/breaking/merc/docs/043247.htm
daar is gelukkig te lezen dat de rechter onder de indruk was
van een van de getuigen die door de verdediging (van de
"hacker" Corley) was opgeroepen:

"The judge said he was impressed by David Touretzky, a computer
science professor at Carnegie Mellon University in Pittsburgh, who
testified that the case raises ``very serious concerns about the future
of computer science and my ability to function as a computer scientist.''

``I really find what Professor Touretzky had to say today extremely
persuasive and educational about computer code,'' the judge said."

Een bijzonder goede link over deze zaak, waar o.a. de originele stukken
zijn te zien is die van de juridische faculteit van de Harvard-University:
http://eon.law.harvard.edu/openlaw/dvd/

Met vriendelijke groet,

JH