ond. 1. Politiek en psychologie; ond. 2. Spiri-TV

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Jul 26 17:27:36 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ramon schreef:

> [...]

Chido reageerde:
> Middels een theocratie of een op gelijke middelen gebaseerde dictatuur.

Dikke onzin natuurlijk. Bij beleidsbepaling zou psychologie bv een veel
grotere rol moeten krijgen. Of in bredere zin (meer sociologisch) hoe kunnen
we belid zo in elkaar zetten dat de uitkomst ook zo is zoals we willen. de
mens reageert namelijk vaak anders dan we " denken". Bij economische
structuren zou daar bv ook al wat vaker rekening mee gehouden moeten
worden. De economie gaat vaak uit van een aantal gedachten die in praktijk
niet blijken te kloppen. Dus meer in beleidsbepalende zin zou je de
menswetenschappen kunnen gebruiken. En in de politiek zou het sociaal-
strategisch-handelen een goed hulpmiddelzijn. Maar dat kan je leren....
Groet Joris